Bielsk, dnia 27.08.2024 r.



RRiRG.S.6232.4.2024

                           

                                                                                                                                                    

ZAPYTANIE OFERTOWE 

dla zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130 000 złotych



 

I. ZAMAWIAJĄCY: Gmina Bielsk,  09-230 Bielsk  ul. Plac Wolności 3A, NIP – 7743223907.



W związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż 130 000 złotych, zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej dot. zbiórki oraz przekazania do utylizacji odpadów azbestowych w ramach zadania pn. Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk obejmującego:

1) „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk 
w 2024 r.”

2) „Utylizacja wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Bielsk 
w 2024 r.”

 

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 

 

A. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:

a)    załadunek, transport do miejsca utylizacji, 

b)    utylizację odpadów zgodnie ze złożonymi wnioskami zainteresowanych beneficjentów, 

c)     szacunkowa ilość wyrobów do usunięcia wynosi: 

-         „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.” 47,40 Mg (1m2 = 0,017 Mg, 1Mg = 58,824 m2), 

-         „Utylizacja wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.” 47,79 Mg (1m2 = 0,017 Mg, 1Mg = 58,824 m2).

d)    Zakres prac związanych z wyrobami azbestowymi będzie obejmować:

-         zbieranie, 

-         załadunek, 

-         przygotowanie do transportu, 

-         transport, 

-         a także przekazania odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia metodami dopuszczonymi do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz ich unieszkodliwienie,

e)    Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany podanej wyżej ilości odpadów zawierających azbest, tj. zmniejszenie w przypadku rezygnacji właścicieli posesji lub zwiększenie w miarę posiadanych środków.

 

Wykonawca w ramach oferowanej ceny powinien zapewnić: 
a)    nadzór osoby mającej uprawnienia i doświadczenie do kierowania podczas realizacji usług związanych z usuwaniem azbestu, 

b)    organizację i zabezpieczenie terenu odbioru,

c)     uporządkowanie terenu po zakończeniu wykonywanej usługi oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót lub z nimi związanych,

d)    prowadzenie robót zgodnie z wymaganiami formalno-prawnymi, 

e)    ustalenie z beneficjentem końcowym terminu odbioru wyrobów azbestowych, 

f)      odebrania wyrobów azbestowych z posesji,

g)    utylizację odpadów. 

h)    wykonanie 20 zdjęć podczas wykonywania przedmiotu zamówienia,

2. Wykonawca uzgodni telefonicznie lub osobiście z zainteresowanymi mieszkańcami datę przygotowania do transportu wyrobów zawierających azbest i jego wywozu. Termin odbioru wyrobów zawierających azbest nie może przekroczyć 7 dni od daty telefonicznego uzgodnienia odbioru na danej posesji, lecz nie później niż do dnia obowiązywania umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania odbiorów odpadów azbestowych zgodnie ze wskazaną kolejnością punktów adresowych przez Zamawiającego.
3. Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego nadzorowania i ważenia zbieranych odpadów azbestowych w każdym punkcie azbestowym. W przypadku wyczerpania limitu wagowego przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wstrzymać umawianie wizyt na posesjach lub gospodarstwach rolnych beneficjentów w celu przygotowania do odbioru kolejnych partii odpadów azbestowych. W przypadku przygotowania do odbioru odpadów azbestowych po wyczerpaniu limitu wagowego określonego w umowie, Wykonawca zobowiązany jest do odebrania i przekazania tych odpadów do utylizacji na własny koszt. Niedopuszczalnym jest przygotowanie np. palet lub worków Big Bag z odpadami dla których istnieje ryzyko, że będą pozostawione na posesji beneficjenta z uwagi na niedoszacowanie wagi odpadów. 
4. Wykonanie robót musi nastąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym także prawidłowe dokumentowanie całego procesu. Odbiór robót dokonywany będzie z udziałem właściciela wyrobów zawierających azbest wraz z przekazaniem przez Wykonawcę stosownych dokumentów, w tym karty przekazania odpadu, stwierdzającej zdeponowanie odpadów na specjalistycznym składowisku.
6. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania dokumentacji odbiorowej z podziałem na odebrane frakcje odpadów dla:
1)    „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.”

2)    „Utylizacja wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.”

Szczególną uwagę należy zwrócić na odrębne karty przekazania odpadów dla wyrobów azbestowych odebranych od właścicieli budynków mieszkalnych oraz właścicieli gospodarstw rolnych.

7. Potwierdzeniem faktycznym wykonanych prac, będzie protokół odbioru prac podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela budynku / gospodarstwa rolnego oraz Wykonawcę - po zakończeniu prac na danej posesji, potwierdzający jednocześnie ilość odebranych odpadów zawierających azbest. Potwierdzeniem utylizacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest pochodzących, z danej posesji będzie dostarczenie Zamawiającemu oryginału Karty przekazania odpadów, zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2019 poz. 819). 
8. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie wykonywana do czasu obowiązywania umowy lub do wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na to zamówienie 
UWAGA! Usługa w zakresie Usuwania i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk obejmującego:

1)   „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.”

2)   „Utylizacja wyrobów zawierajacych azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.”

zostanie realizowana wyłącznie w ramach uzyskanego dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie www.wfosigw.pl.

 

9. Przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, których wartość nie przekroczy 50 % wartości zamówienia podstawowego.

10. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.65.00.00-8.
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 

         W związku z finasowaniem zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:

1)    PROGRAMEM

„Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego” dofinansowywane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w 2024 roku

2)    REGULAMIN NABORU WNIOSKÓW w ramach Programu Priorytetowego 

„Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.

 

B. PODMIOT ZAMÓWIENIA :  

 

Zamówieniem niniejszym objęte są następujące podmioty: 

1)    Beneficjentem końcowym będzie właściciel obiektu budowlanego, w tym budynku z terenu gminy Bielsk w związku z którym należy wykonać usługę związaną z  zbieraniem, załadunkiem, przygotowaniem do transportu, transportem, a także przekazaniem odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia metodami dopuszczonymi do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz ich unieszkodliwienie,

2)    Beneficjentem końcowym będzie właściciel obiektu budowlanego, w tym budynku 
w gospodarstwach rolnych z terenu gminy Bielsk w związku z którym należy wykonać usługę związaną z  zbieraniem, załadunkiem, przygotowaniem do transportu, transportem, a także przekazaniem odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia metodami dopuszczonymi do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz ich unieszkodliwienie, tj. beneficjenci Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki, na realizację przedsięwzięcia w ramach inwestycji A1.4.1 objętej Krajowym Planem Odbudowy 
i Zwiększania Odporności.

 

C.  ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY:

1.     Czas obowiązywania umowy: od dnia podpisania umowy do dnia 13.10.2024 r. 

2.     Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 

3.     Sądem właściwym do rozpatrywania sporów wynikłych z umowy jest sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 

4.     Przedstawicielami Zamawiającego w trakcie realizacji zadania będą: 

-         Sławomir Pietera – Inspektor.

5.     Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień umowy w przypadku gdy: 

a)    zaistnieje konieczność rozszerzenia lub zmniejszenia przedmiotu umowy w związku 
z koniecznością wykonywania zadań nałożonych na jednostki samorządu terytorialnego ustawami, 

6.     Płatność jednorazowa po wykonaniu przedmiotu zamówienia. Faktura z 30 dniowym terminem płatności od dania wpłynięcia do Urzędu Gminy w Bielsku.

 

III. TERMIN WYKONANIA ZADANIA: 13.10.2024 r.

 

IV. SPOSÓB OBLICZENIA CENY: Cena musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

 

Oprócz ceny proszę również o podanie:

– terminu wykonania zamówienia,

– warunków płatności,

 

V. SPOSÓB SKŁADANIA OFERTY:

 

Ofertę zawierającą żądane informacje proszę złożyć do dnia 04.09.2024 r. godz. 13:00;

Dopuszcza się złożenie oferty:

 

-         w formie pisemnej na adres: pok. 111, piętro I sekretariat Urzędu Gminy w Bielsku, Plac Wolności 3A, 09-230 Bielsk

lub

-         w formie elektronicznej za pośrednictwem ePUAP na adres: /opk6uq100y/SkrytkaESP (oferta składana w formie elektroncznej musi być opatrzona podpsiem elektronicznym lub podpsiem wykonanym za pomocą profilu zaufanego).

 

Otwarcie ofert nastąpi w dniu 04.09.2024 r. godz. 13:15 pok. 112, piętro I sekretariat Urzędu Gminy 
w Bielsku, Plac Wolności 3A, 09-230 Bielsk

 

VI. DO OFERTY NALEŻY ZAŁĄCZYĆ: 

 

1)   oświadczenie o spełnieniu warunków;

2)   kopię potwierdzonych za zgodność uprawnień i wymaganych zezwoleń do wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymogami ustawy o odpadach

3)   wykaz udokumentowanych dwóch robót zreazliaowanych na przestrzeni 2 lat wstecz w zakresie zbiórki i utylizacji wyrobów zawierających azbest o wartości minimum 35.000,00 zł każda, a jeżeli firma funkcjomnuje mniej niż dwa lata, wykaz dwóch robót o wartości minimum 35.000,00 zł każda, zrealziowanych w okresie funkcjonowania firmy.

 

 

VII. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY:

 

1. Określenie wag procentowych kryteriów:  

a)    Cena – 100 %

 

Jedynym kryterium oceny ofert będzie najniższa cena brutto. Cena za wykonanie przedmiotu umowy powinna zawierać wszystkie koszty, jakie Zamawiający będzie musiał ponieść za realizację przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.

 

VIII. INFORMACJE DODATKOWE :

 

1.     Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert częściowych i wariantowych.

2.     Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym 
a Wykonawcą będą prowadzone w PLN.

3.     Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert.

4.     Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty zobowiązany jest dostarczyć projekt umowy zgodny 
z zapisami niniejszego zapytania cenowego (w szczególności określenie właściwego zakresu usługi). Za istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy Zamawiający uznaje w szczególności te zawarte w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji pozostałych zapisów umownych w drodze negocjacji.

5.     Zamawiający odrzuci ofertę niezgodną z zapisami niniejszego zapytania cenowego.

6.     W przypadku wybrania Państwa oferty zostaną Państwo poinformowani odrębnym pismem 
o terminie przeprowadzenia negocjacji lub podpisania umowy.

7.     Ewentualne pytania dotyczące przygotowania oferty należy kierować do: Urząd Gminy 
w Bielsku, Plac Wolności 3A, 09-230 Bielsk, nr fax: 24 265 01 05 lub gmina@bielsk.pl

8.     Zamawiający zastrzega sobie prawo do:

a)    unieważnienia postępowania bez wskazania przyczyn,

b)    dokonania wyboru oferty bez podania uzasadnienia.

 

  IX. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:   

1.      30 dni od dnia składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 

 

X. INFORMACJE ZAMAWIAJĄCEGO DO CELÓW PRZYGOTOWANIA OFERTY:

W związku z finasowaniem zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:

1)    PROGRAMEM

„Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego” dofinansowywane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w 2024 roku

2)    REGULAMIN NABORU WNIOSKÓW w ramach Programu Priorytetowego 

„Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Część 2) Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”.

XI. Klauzula informacyjna RODO

Zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie  o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy, iż na podstawie art. 13 RODO przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych. 

1.        Administratorem Pani/Pana danych osobowych  jest Urząd Gminy Bielsk  reprezentowany przez Wójta Gminy Bielsk. 

2.        Z administratorem danych może się Pani/Pan skontaktować pod adresem: Urząd Gminy Bielsk, Plac Wolności 3A, 09-230 Bielsk, tel.: 24 265-01-01, e-mail: gmina@bielsk.pl

3.        Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych. Jeżeli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Bielsk, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan z nim skontaktować pod adresem e-mail: iod@bielsk.pl

4.        Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego Usuwanie i utylizacja wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk obejmującego:

1)       „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.”

2)       „Utylizacja wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Bielsk w 2024 r.” 

prowadzonym w trybie zapytania ofertowego.

5.        odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;  

6.        Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

7.        obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;  

8.        w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

9.        posiada Pani/Pan:

-     na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

-     na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;

-     na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;  

-     prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

10. nie przysługuje Pani/Panu:

-     w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

-     prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

-     na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 

* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.

** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

1/ Załącznik nr 1 - OFERTA WYKONAWCY W TRYBIE  ZAPYTANIA CENOWEGO

2/ Załącznik nr 2 – WYKAZ WYKONANYCH USŁUG

3/ Załącznik nr 3 - OŚWIADCZENIE O SPEŁNIENIU WARUNKÓW

 

Zapytanie cenowe

Załącznik 1 i 2

Załacznik 3



Załączniki:

Zapytanie cenowe
Załącznik 1 i 2
Załacznik 3
Informacja z otwarcia ofert
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty