REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY

w Starej Białej

 

Rozdział I.

POSTANOWIENIA OGÓLNE.

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Starej Białej zwany dalej Regulaminem określa:

1/ zakres działania i zadania Urzędu Gminy w Starej Białej, zwany dalej Urzędem,

2/ organizację Urzędu,

3/ zasady funkcjonowania Urzędu,

4/ zakres działania kierownictwa, poszczególnych referatów i samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1/ Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Stara Biała.

2/ Radzie lub Zarządzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy w Starej Białej oraz Zarząd Gminy w Starej Białej.

3/ Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Stara Biała, Sekretarza Gminy Stara Biała, Skarbnika Gminy Stara Biała oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Starej Białej.

§ 3

1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy Stara Biała.

2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

3. Siedzibą Urzędu jest budynek położony w miejscowości Biała Nr 68.

§ 4

1. Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników ustala regulamin pracy.

 

Rozdział II.

ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU.

§ 5

1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Rady i jej komisji, Zarządu, Wójta i innych organów Gminy.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:

1/ zadań własnych,

2/ zadań zleconych,

3/ zadań powierzonych wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej,

4/ zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego, które nie zostały powierzone innym gminnym jednostkom organizacyjnym, wiązkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonaniu ich zadań i kompetencji.

2. W szczególności do zadań Urzędu należy:

1/ przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, zarządzeń, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych czynności prawnych przez organy gminy,

2/ wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,

3/ zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,

4/ przygotowywanie, uchwalanie i wykonywanie budżetu Gminy oraz innych aktów organów Gminy,

5/ realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy,

6/ zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i posiedzeń Zarządu oraz innych organów Gminy,

7/ prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

8/ wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi, w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:

a/ przyjmowanie, rozdział i przekazywanie i wysyłanie korespondencji,

b/ prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,

c/ przechowywanie akt,

d/ przekazywanie akt do archiwum,

9/ realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

 

Rozdział III.

ORGANIZACJA URZĘDU.

§ 7

1. W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze :

1/ Wójt Gminy,

2/ Sekretarz Gminy,

3/ Skarbnik Gminy - pełni również funkcję Kierownika Referatu Finansowego,

4/ Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - pełni również funkcję Kierownika Referatu Spraw Obywatelskich,

5/ Kierownik Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej.

§ 8

1. W skład Urzędu wchodzą:

- Referat Finansowy,

- Referat Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego,

- Referat Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej,

- Samodzielne stanowiska pracy,

- Pracownicy obsługi.

§ 9

W uzasadnionych przypadkach w Urzędzie mogą być tworzone inne komórki organizacyjne.

§ 10

1. Referaty dzielą się na stanowiska pracy.

2. Podziału Referatów na stanowiska pracy oraz ustalanie etatów samodzielnych stanowisk pracy dokonuje Zarząd Gminy w drodze uchwały.

§ 11

Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik Nr 1 do Regulaminu

 

Rozdział IV.

ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU.

§ 12

Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

1/ praworządności,

2/ służebności wobec społeczności lokalnej,

3/ racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,

4/ jednoosobowego kierownictwa,

5/ kontroli wewnętrznej,

6/ podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególne referaty oraz samodzielne stanowiska pracy,

7/ oraz wzajemnego współdziałania.

§ 13

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 14

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Państwu.

§ 15

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

2. Zakupy i inwestycje dokonywane są zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

§ 16

1. Jednoosobowe kierownictwo polega na jednolitości poleceń i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.

2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań.

3. Kierownicy poszczególnych Referatów kierują i zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Wójtem.

4. Kierownicy poszczególnych Referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.

5. Bezpośrednim przełożonym samodzielnych stanowisk pracy jest Sekretarz, sprawujący jednocześnie nad nimi nadzór.

§ 17

1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne referaty, a w nich przez poszczególnych pracowników Urzędu oraz przez samodzielne stanowiska pracy.

2. Organizację kontroli wewnętrznej określa załącznik Nr 3 do Regulaminu.

§ 18

1. Referaty i samodzielne stanowiska pracy realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.

2. Referaty i samodzielne stanowiska pracy są zobowiązane do współdziałania ze sobą i z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.

 

Rozdział V.

ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA, SEKRETARZA I SKARBNIKA GMINY.

§ 19

Do zakresu zadań Wójta należy:

1/ reprezentowanie Gminy na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy,

2/ podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczania innych osób do podejmowania tych czynności,

3/ wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,

4/ zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,

5/ okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,

6/ koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,

7/ rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi, w szczególności dotyczącymi podziału zadań,

8/ udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,

9/ czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,

10/ wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach indywidualnych i w sprawach z zakresu administracji publicznej,

11/ podejmowanie czynności należących do kompetencji zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,

12/ realizowanie zadań i obowiązków należących do Szefa Obrony Cywilnej,

13/ upoważnianie Sekretarza i innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

14/ wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa, regulamin oraz uchwały Rady i Zarządu.

§ 20

Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:

1/ opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu oraz projektu jego zmian,

2/ opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów oraz dla poszczególnych samodzielnych stanowisk pracy,

3/ nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz dbałość o podnoszenie kwalifikacji pracowników,

4/ prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu,

5/ przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie referatami materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej Komisji i Zarządu oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,

6/ przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy gminy,

7/ przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,

8/ podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji i Zarządu,

9/ protokółowanie sesji, posiedzeń Zarządu,

10/ prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady, jej komisji i Zarządu,

11/ koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,

12/ wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników i Kierowników referatów,

13/ zapewnianie prawidłowej obsługi interesantów przez Urząd,

14/ wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.

§ 21

Sekretarz Gminy podejmuje czynności kierownika Urzędu i przejmuje obowiązki Wójta w razie nieobecności Wójta.

§ 22

Pod nieobecność Wójta czynności zwoływania i prowadzenia posiedzeń Zarządu przejmuje Zastępca Wójta.

§ 23

Do zadań Skarbnika Gminy należy:

1/ wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,

2/ kierowanie pracą Referatu Finansowego,

3/ przekazywanie kierownikom podległych jednostek wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetowego,

4/ opracowywanie projektu budżetu gminy,

5/ dokonywanie analiz budżetu oraz bieżące informowanie Zarządu o jego realizacji,

6/ kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,

7/ współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej i podatkowej,

8/ czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,

9/ wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 roku w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych, budżetów, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych /Dz.U. Nr 40, poz. 174 z późn. zm./ oraz przestrzeganie zasad wynikających z prowadzenia rachunkowości /Dz.U. Nr 121, poz. 591 z 19 listopada 1994 roku w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości,

10/ wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.

 

Rozdział VI.

PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI I SAMODZIELNYMI STANOWISKAMI PRACY.

§ 24

Do wspólnych zadań Referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów Gminy, a w szczególności:

1/ prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

2/ pomoc Radzie, zarządowi i Komisjom Rady oraz jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,

3/ współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy,

4/ przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,

5/ przechowywanie akt,

6/ stosowanie zasad dotyczących jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji kancelaryjnej,

7/ stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,

8/ załatwianie skarg, wniosków, podań i listów wpływających od obywateli,

9/ usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,

10/ wykonywanie zadań przekazywanych do realizacji przez Wójta i Sekretarza.

§ 25

Do zadań referatu Finansowego należy:

1/ przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalania budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium Zarządu,

2/ udzielanie pomocy Zarządowi w wykonywaniu budżetu Gminy,

3/ zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,

4/ uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,

5/ przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,

6/ sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,

7/ prowadzenie ksiąg rachunkowych,

8/ rozliczanie inwentaryzacji,

9/ prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,

10/ dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,

11/ dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,

12/ prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy,

13/ prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,

14/ gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,

15/ przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,

16/ podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,

17/ prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,

18/ przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,

19/ przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,

20/ prowadzenie spraw związanych z obsługą kasową Urzędu,

21/ prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Urzędu,

22/ prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania,

23/ prowadzenie spraw socjalnych pracowników własnej jednostki,

24/ realizacja planów zaopatrzenia materiałowo-technicznego na cele administracyjne oraz konserwacja sprzętu i urządzeń biurowych,

25/ prowadzenie biblioteki Urzędu,

26/ prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych - zamawianie i kasowanie zużytych,

27/ prowadzenie ewidencji kart drogowych kierowców,

28/ dokonywanie rozliczeń kierowcy zatrudnionego do dowożenia dzieci do szkół z paliwa,

29/ wykonywanie zadań organu prowadzącego szkoły,

30/ planowanie i realizacja osobowych ubezpieczeń społecznych, dodatków, nagród - sporządzanie list płac pracowników oświaty,

31/ prowadzenie spraw socjalnych pracowników oświaty,

32/ obsługa ekonomiczno-finansowa w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej oraz nadzór nad zakładem sprawującym tą opiekę.

§ 26

Do zadań Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

1/ rejestracji urodzeń, małżeństw, zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,

2/ sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg z nimi związanych,

3/ sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

4/ przechowywanie oraz konserwację ksiąg stanu cywilnego oraz aktów zbiorowych,

5/ przyjmowanie oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

6/ stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądów w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,

7/ postępowanie cywilne i karne w tym:

- ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia administracyjne oraz w sprawach o przysposobienie.

8/ sprawy zgromadzeń,

9/ sprawy zbiórek publicznych,

10/ prowadzenie ewidencji ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,

11/ współdziałanie z organami wojskowymi,

12/ administracja rezerw osobowych, w tym rejestracja poboru i ewidencji,

13/ prowadzenie postępowania reklamacyjnego w gminie,

14/ orzekanie o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzenie gospodarstwa rolnego i uznania za jedynego żywiciela,

15/ prowadzenie dokumentacji planistyczno-organizacyjnej na czas wojny,

16/ realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju,

17/ opracowywanie Gminnego Programu Mobilizacji Gospodarki,

18/ przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,

19/ kierowanie zadaniami obronnymi i obrony cywilnej w imieniu Szefa OC Gminy oraz odpowiedzialność za prawidłowe magazynowanie, konserwację i wykorzystanie powierzonego sprzętu OC,

20/ prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

21/ wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych w miejscu oraz poza miejscem sprzedaży,

22/ prowadzenie spraw związanych z działalnością Gminnej Komisji do spraw Przeciwdziałania alkoholizmowi,

23/ nadzór nad obiegiem dokumentów stanowiących tajemnicę służbową,

24/ prowadzenie rejestru dokumentów poufnych oraz prowadzenie kontroli stanu ich ochrony,

25/ koordynowanie spraw w zakresie upowszechniania kultury, w tym bibliotek,

26/ organizowanie współdziałania w zakresie upowszechniania kultury fizycznej, sportu i turystyki,

27/ koordynowanie zadań w zakresie profilaktyki i zjawisk patologii społecznej, bezpieczeństwa i porządku publicznego,

28/ obsługa radiotelefonu,

29/ opracowywanie planów świadczeń osobowych i rzeczowych, planów akcji posłańczej, dowozu żołnierzy rezerwy oraz utrzymywanie tych dokumentów w stałej aktualności,

30/ opracowywanie i utrzymywanie w stałej aktualności dokumentacji dotyczącej organizacji, uruchomienia i funkcjonowania stałego dyżuru,

31/ prowadzenie spraw w zakresie ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:

a/ nadzór nad działalnością Zarządu Gminnego OSP, Komendanta Gminnego OSP oraz Ochotniczych Straży Pożarnych w zakresie przestrzegania postanowień ustawy o ochronie przeciwpożarowej,

§ 27

Do zadań Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej należy:

1/ gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, używanie i w zarząd,

2/ ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,

3/ organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne,

4/ nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy,

5/ komunalizacja gruntów,

6/ prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,

7/ tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,

8/ wyposażenie gruntów w urządzenia komunalne,

9/ zagospodarowanie wspólnot gruntowych,

10/ przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,

11/ przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,

12/ koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzeniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

13/ przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wyrysów i odpisów,

14/ prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

15/ ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowywanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,

16/ prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego,

17/ prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu i prowadzenie rejestru decyzji,

18/ rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu,

19/ prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości,

20/ prowadzenie spraw związanych z łowiectwem,

21/ zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych,

22/ ochrona i kształtowanie środowiska, w tym:

- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

- ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych,

- ochrony środowiska przed odpadami,

- utrzymanie porządku i czystości,

23/ prowadzenie spraw w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych, w tym:

- przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze lub leśne,

- wyłączenia gruntów z produkcji,

- rolniczego wykorzystania gruntów,

- rekultywacji nieużytków oraz gruntów zdewastowanych i zdegradowanych oraz użyźniania innych gruntów.

24/ przeciwdziałania nieformalnemu obrotowi ziemią,

25/ prowadzenie spraw z zakresu nasiennictwa,

26/ prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej,

27/ ochrona powietrza atmosferycznego,

28/ administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budowlanymi,

29/ prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi,

30/ prowadzenie spraw związanych z zamianą lokali,

31/ przyznawanie lokali mieszkalnych, w tym socjalnych i zastępczych oraz zapewnienie w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych,

32/ egzekucja w sprawach lokalowych - usuwanie skutków samowoli lokalowej,

33/ uchwalanie stawek czynszu i opłat za lokale i nieruchomości budowlane,

34/ tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych,

35/ utrzymywanie cmentarzy i płyt pamięci narodowych,

36/ prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu dóbr kultury oraz pomników przyrody,

37/ współpraca z Urzędem Statystycznym w zakresie sporządzania spisów dotyczących rolnictwa oraz sprawozdawczości statystycznej,

38/ prowadzenie dokumentacji w zakresie testamentów,

39/ prowadzenie spraw związanych z wydawaniem, zatrzymywaniem i cofaniem uprawnień do prowadzenia pojazdów silnikowych,

40/ współpraca z ośrodkami szkoleniowymi kierowców,

41/ wydawanie i cofanie kart rowerowych, motorowerowych i kart woźnicy,

42/ prowadzenie ewidencji i rejestracja pojazdów samochodowych,

43/ wykonywanie orzeczeń sądu oraz Kolegium do spraw wykroczeń

§ 28

Do zadań samodzielnych stanowisk pracy należy:

1/ przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,

2/ prowadzenie ewidencji korespondencji,

3/ prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu,

4/ przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań, narad, zebrań organizowanych przez Wójta i Sekretarza,

5/ prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,

6/ organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,

7/ przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,

8/ zapewnienie warunków do przeprowadzania określonych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu,

9/ prowadzenie spraw pracowniczych,

10/ kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych,

11/ prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy,

12/ obsługa centrali telefonicznej, faxu oraz kopiarki,

13/ wydawanie zaświadczeń,

14/ przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora,

15/ przyjmowanie obwieszczeń i ich rozplakatowanie,

16/ prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,

17/ prowadzenie spraw związanych z powoływaniem na zasadach konkursów dyrektorów jednostek organizacyjnych,

18/ przygotowywanie zakresów czynności pracowników,

19/ prowadzenie spraw związanych z powołaniem, odwołaniem Komendanta Gminnego OSP,

20/ prowadzenie archiwum zakładowego i współpraca w tym zakresie z Archiwum Państwowym,

21/ wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg wojewódzkich,

22/ wydawanie opinii w sprawie zaliczania drogi do kategorii dróg gminnych i zakładowych,

23/ planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych,

24/ zarządzanie siecią dróg gminnych,

25/ orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,

26/ wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów nie związanych z gospodarką drogową,

27/ wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej,

28/ utrzymywanie gminnych obiektów użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych gminy oraz nadzór nad właściwym utrzymaniem dróg i obiektów w okresie zimowym,

29/ współpraca z operatorami sieci telekomunikacyjnej w przedmiocie utrzymania i rozbudowy sieci telekomunikacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem telefonizacji wsi,

30/ współpraca z oddziałem PKS i ZKM w sprawach dotyczących usprawniania komunikacji autobusowej,

31/ przygotowywanie wszystkich spraw formalno-prawnych związanych z inwestycjami oraz z zakupami i dostawami realizowanymi przez Urząd w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych,

32/ realizacja inwestycji gminnych, a w szczególności:

- prowadzenie nadzoru inwestorskiego nad inwestycjami,

- odbiór inwestycji,

- konserwacja urządzeń oddanych do użytku,

33/ współdziałanie z urzędami i instytucjami w zakresie pozyskiwania dotacji na realizowane przez gminę inwestycje i modernizacje,

34/ udzielanie porad prawnych oraz wyjaśnień z zakresu stosowania prawa, Wójtowi, pracownikom Urzędu oraz kierownikom jednostek organizacyjnych gminy,

35/ informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,

36/ występowanie w charakterze pełnomocnika Urzędu w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,

37/ opiniowanie pod wzglądem prawnym projektów aktów normatywnych i innych aktów prawnych oraz decyzji.

 

Rozdział VII

POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

§ 29

Zmiany Regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.

§ 30

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia.

2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc obowiązujący dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Starej Białej uchwalony przez Radę Gminy w dniu 25 stycznia 1994 roku.